Putem fi părinți mai buni pentru copiii noștri ?

Considerăm că e important ca fiecare părinte să îl însoțească pe copil pe drumul lui, să îi arate, atunci când greșește, ce nu este în regulă, să-l ajute să învețe singur ce este bun pentru el și ce nu. Pe drumul acesta, al creșterii și educării copiilor, realizăm că dragostea nostră de părinți este foarte importantă, dar avem nevoie de informații legate de stadiile de dezvoltare ale copiilor nostri, informații care să ne ofere accesul la o mai bună întelegere a ceea ce simt și trăiesc ei în diferitele stadii, să ne ajute să le înțelegem mai bine comportamentele și reacțiile în diverse împrejurări. Prin participarea la cursuri de educație parentală realizăm că nu suntem singuri, că întotdeauna putem găsi sprijin pentru situații care ni se par de nedepășit, și că și alți părinți trec sau au trecut prin ceea ce trecem noi. A fi părinte se învață, cu răbdare și consecvență. Calitățile de părinte bun se dobândesc, în timp, prin experiență și exercițiu.

Activitățile pentru părinți derulate de Asociația „Bună Ziua, Copii din România” pornesc de la idea că orice intervenţie, pentru a avea succes, nu poate fi facută decât cu implicarea directă şi asumată a părinţilor. Familia reprezintă primul cadru educaţional din viaţa copilului şi prezenţa ei constantă în timp în susţinerea copilului, îi asigură statutul de a fi şi cea mai importantă. De aceea, pentru a putea asigura copiilor premise educative valoroase trebuie în primul rând ca familia să poată furniza un model valabil si bun. Pe de alta parte, societatea actuală are un ritm de schimbare foarte alert şi ridică permanent noi provocări atât pentru parinţi, cât şi pentru copii. Uneori poate fi dificil pentru părinţi, pe lângă responsabilităţile zilnice legate de familie, casă, serviciu, să reuşească să-şi redefinească permanent modelele de relaţionare cu copiii lor şi să găsească soluţii eficiente. De aceea, formarea continuă în această nobilă profesie de părinte, este o necesitate. Dacă pentru a avea un loc de muncă ne pregătim câțiva zeci de ani, obținând certificate, avize și diplome, pentru a fi părinți buni, nici o școală nu ne pregătește. Astfel, înfruntând cu optimism provocările zilelor noastre, participarea la cursuri de educație parentală se dovedește a fi o soluție potrivită pentru a ne actualiza informațiile, dar și pentru a obține sau dezvolta competențe și abilități necesare ”meseriei de părinte”, pregătindu-ne pentru a fi, astfel, cel mai bun părinte pentru copilul nostru.

Plecând experiența dobândită în proiectele derulate şi de la faptul ca familia reprezintă cel mai important cadru educativ pentru copil, s-a născut necesitatea de a sprijini părinții prin derularea de activități tip Școala părinților, în vederea informării şi abilitării acestora, care să-i susțină în a identifica soluţii şi moduri eficiente de educare şi îndrumare a copiilor lor.

A fi părinte poate însemna să fii flexibil și deschis spre noi experiențe, să îți asumi responsabilități, să ghidezi un pui de om pentru a deveni un adult autonom, independent, să crești un copil astfel încât să îl transformi într-un adult care aduce un plus umanității, să fii un model de comportament etc.

În aventura vieții copilului, părinții îi sunt primii însoțitori, primele călăuze, primele repere. Martori ai primelor cuvinte, sprijin pentru primii pași, sursă a primelor răspunsuri și adevăruri, spectatori ai primelor creații, parteneri în joc. De felul în care părinții își vor îndeplini această misiune depinde cât de deschis, curajos, dornic de cunoaștere și încrezător în sine și în lume va fi copilul de acum încolo.

În același timp, copilul pătrunde într-un univers fascinant care este familia sa, o țesatură de relații, interacțiuni, moduri de comunicare, schimburi dintre cele mai variate. Este universul care îl adoptă și pe care copilul, la rândul său, îl va adopta. Este tărâmul gesturilor pline de tandrețe, cuvintelor de alint, zâmbetelor complice, al mângâierilor care alină, al iubirii, dar și tărâmul primelor neliniști și temeri, al durerii și suferinței, al confuziei, nesiguranței, tulburării.

Intrând în universul copilului, putem deveni o prezență autentică, puternică și stăpână pe sine, capabilă sa inițiem și să menținem o relație armonioasă cu copilul, în care acesta să se simtă valorizat, respectat, recunoscut ca unicitate și liber să facă propriile alegeri.

Iubirea necondiţionată înseamnă a-ţi iubi copilul orice-ar fi. Copii trebuie iubiţi indeferent de cum arată, ce talente au, indiferent de ceea ce fac. Aceasta nu înseamnă că îi vom acorda şi arăta iubirea mereu, chiar şi atunci când se comportă inadecvat. Alături de iubire, în devenirea sa, copilul are nevoie de o părere despre sine sănătoasă, de un sentiment al valorii personale, apoi are nevoie de siguranţă, trebuie să-şi dezvolte capacitatea de adaptare în societate. Iar cel mai important lucru rămâne iubirea. Și când dorim să exprimăm aceasta, cuvintele sunt foarte importante. Cuvinte afectuoase şi tandre, cuvinte de laudă şi de încurajare, cuvintele care dau un imbold pozitiv, toate îi spun copilului: „cât de mult îmi pasă de tine și cât te iubesc!”. Aceste cuvinte sunt ca un balsam pentru suflet, ele hrănesc interior copilul, dându-i sentimentul valorii de sine şi al siguranţei. Deşi asemenea cuvinte se spun cu uşurinţă, ele se uită greu. Copilul trage foloase de pe urma acestor cuvinte de încurajare o viaţă întreagă.

Pe de altă parte însă, vorbele tăioase, care dovedesc diverse frustrări, pot dăuna părerii bune despre sine a copilului şi pot arunca îndoieli asupra capacităţilor sale. Copiii sunt convinşi că noi credem sincer ceea ce spunem.

Fiecare dintre noi poate da exemple din propria copilărie de aprecieri pozitive făcute de părinţi, care ne-au rămas adânc întipărite în suflet, şi ne-au dat avânt în diverse situaţii. Probabil fiecare ne amintim şi de anumite reproşuri repetate, care ne-au lăsat un gust mai amar.

Să nu subestimăm niciodată valoarea cuvintelor pe care le spunem copiilor noştri! Cuvintele pot clădi sau dărâma într-o clipă. Şi să nu uităm că, pentru a-i călăuzi în viaţă, cuvintele trebuie formulate într-un mod pozitiv. Un mesaj pozitiv transmis într-un mod negativ va aduce întotdeauna rezultate negative.

În această goana actuală, în puținul timp pe care îl avem la dispoziție, tot tăiem câte ceva de pe lista noastră de „lucruri de făcut”. Oare cât de des eliminăm din această listă lucruri pe care le-am face împreună cu copiii noştri: o plimbare, un joc, cititul unei poveşti, statul de vorbă cu ei…?

Toţi copiii au nevoie să petreacă timp cu mama şi cu tata, un timp în care atenţia părinţilor să fie îndreptată exclusiv spre ei. Mare parte din comportamentul nedorit al copiilor are la bază încercarea de a sta cât mai mult cu părinții. Chiar şi atenţia negativă pare mai bună pentru ei decât lipsa de atenţie.

Important în timpul acordat copilului este faptul în sine de a face „ceva” împreună, de a fi împreună. Orice lucru poate deveni extraordinar dacă este făcut împreună. Putem să-i acordăm toată atenţia cuvenită aproape oriunde, dar cel mai hrănitor timp acordat va fi adesea cel de acasă, intervalul în care suntem doar cu copilul. Trebuie să ne găsim timp să fim doar cu el, şi asta nu este uşor, dar este esenţial. Într-o societate în care oamenii sunt tot mai mult spectatori şi nu p articipanţi, atenţia totală acordată de părinţi este mai mult decât foarte importantă.

Timpul acordat copiilor devine şi o ocazie minunată de a ni-i cunoaşte mai bine. Apropierea în diverse activităţi comune ne va oferi oportunitatea de a aborda în mod firesc în discuţiile cu ei problemele importante din viaţa lor. Prin împărtăşiri reciproce de gânduri şi sentimente îi învăţăm să comunice la acest nivel, fapt care le va fi de mare ajutor în viitoarele relaţii personale.

O cheie esenţială pentru a reuşi să le acordăm timp suficient copiilor este planificarea acestui timp acordat: în jurul orelor de masă, al momentelor de dinainte de culcare. Atunci când ne petrecem timpul cu copiii noştri, practic creăm amintiri care vor dura o viaţă întreagă, care îi vor face să se gândească întotdeauna cu plăcere la perioada când erau împreună cu noi.

Te invit și pe tine să meditezi asupra a ceea ce înseamnă pentru tine să fii parinte, nu un părinte mai bun ca cei din jur, nu un părinte perfect, nu un părinte la înalțimea așteptărilor celorlalți, ci un părinte suficient de bun, care să se simta bine în propria piele, să fi făcut tot ceea ce ține de el și să se bucure în relația cu copilul său!

Programul „Grădinița de vară mobilă” 2015

antet_fdsc_bz

În perioada 13 iulie – 14 august 2015 s-a derulat activitatea „Grădiniţa Mobilă de Vară”, activitate organizată de Asociaţia “Bună Ziua, Copii din România” în cadrul Proiectului “Mai aproape de copii şi părinţi, mai bine pentru ei” – Servicii ambulatorii de suport şi consiliere, finanţat prin fondul ONG în România.

Programul a fost organizat timp de 15 zile, în 3 comunităţi rurale:

  • 13 -17 iulie – în comuna Puieşti
  • 27-31 iulie – în comuna Zorleni
  • 10-14 august – în comuna Griviţa

gradinita_de_vara_1

gradi_1 gradi_2

Cu această ocazie echipa de implementare a proiectului împreună cu voluntarii au stabilit un grafic de jocuri şi activităţi care au avut drept scop îndeplinirea următoarelor obiective:

  • îmbunătăţirea abilităţilor copiilor de a lucra în echipă;
  • creşterea încrederii în sine;
  • valorificarea cu succes a resurselor personale;
  • îmbunătăţirea adaptabilităţii la grup;
  • creşterea responsabilităţii şi a autonomiei;
  • sporirea afecţiunii şi a ajutorului reciproc;
  • ameliorarea relaţiilor cu adulţii;

gradi_3 gradi_4

gradi_5 gradi_6

În primul rând dorim să subliniem importanţa jocului în procesul complex de educare a copilului.
„Cuvântul „joc”, moştenit din latinescul „iocus”( glumă, şotie, distracţie), a preluat în limba română și sensul substantivului latin „ludus” care desemna, deja în antichitate, o gamă vastă de manifestări populare, începând cu scenele de amuzament din viaţa cotidiană si terminând cu manifestări cu caracter sportiv, militar sau religios, ale unui oraş, ţinut sau imperiu.
Jocul are o putere imensă in viaţa copiilor. Există o strânsă  interdependenţă intre evenimentele de la inceputurile invăţăturii copilului şi succesele şi insuccesele din viitoarea activitate educaţională.
Jocul reprezintă un ansamblu de acţiuni si de operaţiuni care urmăresc obiective de pregatire intelectuală, tehnică, morală, fizică a corpului. Elementul de joc imprimă acestuia un caracter mai viu si mai atragător, aduce varietate si o stare de bună dispoziţie funcţională, de veselie si de bucurie, de destindere , ceea ce previne apariţia monotoniei si a plictiselii, a oboselii.
Jocul are un rol fundamental in dezvoltarea copilului. Este dovada bunei sale sănătăţi fizice, psihice si intelectuale. Acesta permite crearea unor conexiuni importante și dezvoltă simţul umorului. Este cel mai bun mijloc pentru învăţare, căci prin joc copilul învăţa uşor, fără să-şi dea seama. Pe lângă plăcere, jocul îi permite copilului mic să-şi stimuleze corpul si organele de simţ. Îi dă ocazia să parcurgă un mare număr de informaţii și are o formidabilă valoare de antrenament. Prin joc, copilul invaţă să se concentreze, să-şi respecte partenerul de joacă, să construiască, să-şi dezvolte și să-şi structureze imaginaţia. Părinții trebuie să creeze o ambianță specifică jocului, să-i favorizeze copilului posibilitatea de a experimenta și să petreacă împreună cu el cât mai mult timp posibil.

Jocul este definit de psihologul elveţian Jean Piaget drept un „exerciţiu funcţional” cu rol de „extindere a mediului”, o modalitate  de transformare a realului, prin asimilare și de acomodare la real, deci un mijloc de adaptare. În evoluţia jocului, Jean Piaget delimitează trei mari categorii de joc: jocul exercițiu, jocul simbolic și jocul cu reguli. Jocurile de exerciţii domină la vârstele mici, însă apar mai târziu. Ele sunt asociate registrului senzoriomotor, cu rol în dezvoltarea motricităţii și interiorizarea lumii reale și a registrului mintal, o subcategorie de exerciţii vizând exersarea gândirii (jocuri de cuvinte, comunicări verbale). Jocului simbolic Piaget îi recunoaşte o importanţă deosebită pentru dezvoltarea limbajului şi imaginaţiei, dar mai ales pentru asimilarea realităţii printr-un proces de reprezentare și semnificare de o manieră proprie a lumii reale. Jocul cu reguli exercită o importantă funcţie de socializare progresivă a copilului, prin interiorizarea unor norme de conduită de relaţionare, impuse de regulile jocului.
Prin intermediul jocului, copilul achiziţionează informaţii, noţiuni necerare inţelegerii și integrării lumii reale. Investigând realităţi fizice diverse, copilul manipulează, alege, ordonează, clasifică, măsoară, se familiarizează cu proprietăţile diverselor lucruri şi dobândeşte cunoştințe despre greutate, duritate, înălţime, volum, textură, categorii, serii și familii de obiecte.” scritub.com

gradi_7 gradi_9

gradi_8
În continuare dorim să vă prezentăm un scurt exemplu din programul pe care noi l-am pus în aplicare cu succes.

dld_pdf_64

Ţinem să vă precizăm faptul că acestea au fost doar o parte din jocurile pe care le-am făcut în prima zi de activitate.  Totodată este o vorbă care spune că o imagine face cât o mie de cuvinte. Din fericire noi avem zeci, poate chiar sute de imagini, care surprind momente frumoase, surprind bucuria din ochii copiilor, atmosfera relaxată şi plină de entuziasm. În încercarea de a fi cât mai relevanţi şi concreţi cu voi, am făcut o selecţie a acestor imagini şi le-am ales pe cele mai interesante (din punctul nostru de vedere). Aşadar cu această ocazie vă invităm să vizionaţi mica noastră galerie foto  „Grădiniţa de vara mobilă 2015″ .

Concluzii
În cele 15 zile de activități au participat 166 de copii (câte  trei zile de activități pentru fiecare copil), 16 cadre didactice, 5 angajați ai primăriei (asistenți comunitari, sociali, directori de cămin cultural), 2 primari, 24 de părinți (în grupuri mici, pe fiecare zi), 3 voluntari din comunități.
Activitatea a fost organizată și implementată de membrii echipei tehnice (coordonator de voluntari, 24 voluntari ai Asociației, psiholog, asistent social, psihopedagogi, cu sprijinul expertului în dezvoltarea copilului).
Programul de activități s-a derulat în 5 locații, pe parcursul a 15 zile (câte 5 zile în fiecare comună). Fiecare dintre cei 166 de copii a beneficiat în fiecare zi de activitate de supliment alimentar. Fiecare grădiniță implicată în derularea Grădinița de vară a beneficiat de setul de materiale didactice achiziționate în scopul utilizării pe parcursul activităților cu copiii în Grădinița mobilă de vară. Copiii beneficiari ai proiectului, prezenți la activități au fost recompensați pentru implicare cu diplomă de participare.
Atmosfera a fost una plină de entuziasm, copiii participând cu bucurie la toate activităţile propuse.

footer_fdsc_bz

Alături de cei mici la deschiderea noului an școlar, la Puiești și Lălești

12028688_1129281427099762_7459418287521079907_o

Asociația ”Bună Ziua, Copii din România” a fost prezentă la Puiești si la Lălești, la deschiderea noului an școlar. Cu această ocazie, cei 47 de copii, beneficiari ai proiectului ”Mai aproape de copii și părinți, mai bine pentru ei – Servicii ambulatorii de suport și consiliere”,  finanțat în cadrul Fondului ONG, au primit câte un ghiozdan echipat cu ceea ce este necesar pentru începutul anului școlar. S-a subliniat importanța investiției în copii de către fiecare membru al comunității și rolul familiei în reușita școlară a copilului.

Bucuria celor mici și a părinților a fost pe măsura darurilor primite !

Ghiozdane noi pentru beneficiarii noștri

11953567_1125430250818213_3949119657675513744_o

Am avut bucuria și privilegiul de a pregăti 165 de ghiozdane pentru copiii din proiectele noastre. Ghiozdanele și rechizitele vor ajunge la copiii din Bârlad, Grivița, Odaia Bursucani, Puiesti, Lalești, Zorleni și Popeni, beneficiari ai proiectelor „Mai aproape de copii și parinti, mai bine pentru ei – Servicii ambulatorii de suport si consiliere” finanțat prin Granturile SEE 2009-2014 in cadrul Fondul ONG în România si „Educat si implicat in comunitatea mea!” finanțat de Consiliul Județean Vaslui prin „Programul județean de finanțare nerambursabilă a activităților nonprofit de interes general pentru anul 2015”. Multumim pentru ajutor voluntarilor nostri – Diana, Alexandra, Mălina, Denis, Melisa, Ana Maria, Gimmy și Emanuel !

Școala de Vară – Excursie la Statuia lui Ștefan

Lectie de istorie despre Stefan cel Mare , langa Stefan cel Mare… la Podul Inalt ! – 28 august 2015

Galerie foto

10896361_1122212297806675_4390836557910665459_o

Copii, voluntarii si echipa proiectului „Educat si implicat in comunitatea mea” au participat la o prima excursie de studiu; activitatile pregatite de voluntari si echipa au inclus:

  • confectionarea de materiale care imitau arme de lupta si echipament specific soldatilor celor 2 armate si simularea bataliei de la Podul Inalt;
  • desene, discursuri si indemnuri motivatoare ale lui Stefan si Suliman pentru proprii osteni, reportaje despre batalie, transmise de la fata locului de „reporteri”moldoveni si turci. (Otilia Virvorea)

Excursia a fost o experienta ce a oferit o noua perspective copiilor asupra istoriei noastre, oferindu-le ocazia sa se transpuna in locul personajelor istorice partase la batalia de la Podul Inalt.

Pentru cateva momente, am simtit calatoria in timp, completata de entuziasmul si puritatea copiilor protagonisti. ( Irina Dinovici)

Excursia a reprezentat o ocazie minunata de a descoperi valorile si abilitatile voluntarilor in lucrul cu copiii. Consider ca aceasta ocazie a consolidat grupul si a ajutat la dezvoltarea sentimentului de incredere. Lectia realizata in aer liber nu afost doar o lectie de istorie, ci o lectie de prietenie si bucurie. Zambetul de pe chipul fiecaruia a reprezentat o dovada de reusita a activitatii. (Denisa Buclea)

Mi-a placut sa colaborez cu copiii. M-am simtit in largul meu. Copilaria este parte a vietii. (Anamaria)

M-am simtit apropiat de copii. (Manu)

Am avut parte de o experienta frumoasa cu copiii, pe care as repeta-o! (Ana O.)

Ma bucur foarte mult cand vad un copil ca zambeste! (Madalina)

M-am simtit plina de viata cand copiii imi zambeau si ma strigau: „tanti!” (Bianca)

Mi-au placut zambetele sincere ale copiilor (Melisa)

Mi-a placut faptul ca a fost totul organizat. Copiii, la final, s-au simtit foarte bine si au invatat ceva folositor. (Gimmy)

Imi pare rau ca nu am participat la celelalte workshop-uri, dar cel de azi mi s-a parut foarte interesant si util, atat in activitati cat si in viata de zi cu zi. (Smaranda)

Mi-a placut sa ma joc, sa interactionez cu copiii, deoarece bucuria lor m-a binedispus. (Bahna Alina)

Copiii au fost activi, bucurosi si energici, astfel m-au facut sa ma simt un copil. (Alex)

Mi-a placut foarte mult worksopul de azi si m-am simtit foarte bine!

Înscrieri la Youth Camp – Educație și dezvoltare personală prin aventură în natură !

Anul acesta „Bună ziua copii, din România” a pregătit o tabără de vară inedită pentru copii și adolescenți, mergând pe principiul “educație și dezvoltare personală prin aventură în natură”, fiind și singura de acest gen din zona Moldovei.

web_SYNC_long

Orice părinte vrea să-și învețe copilul ce înseamnă un stil de viață sănătos, mai aproape de oameni și de natură, dar în ziua de astăzi este atât de greu să faci față luptei cu toate gadgeturile și tehnologia. Dacă ești părinte poate că – nu doar o dată – te-ai simțit vinovat când, din lipsă de timp ți-ai lăsat copilul în fața televizorului sau a tabletei. Mulți părinți trec prin aceste frământări zi de zi. Ar vrea să își ajute copilul să înțeleagă bucuria de a trăi în viața reală, de a interacționa cu ceilalți, dar nu stiu cum să o facă sau nu au timp.

Un stil de viață sănătos înseamnă mișcare, alimentație sănatoasă și aspectele emoționale, iar tabara YouthCamp pune accent pe toate aceste trei aspecte.

02-300

Tinerii vor învăța să simtă bine în pielea lor, să se alimenteze corect, să aibă mai multă bună-dispoziție, să poată comunica mai eficient cu copiii noștri, să se bucure de natură și de relațiile pe care și le creează.
Am conceput un program menit să stimuleze procesul de învățare și dezvoltare prin experiențe directe folosind activități.

05-225

Formular de înscriere în tabără

Dintre activitățile principale amintim:

  • Provocările vieții de adolescent
  • Cursuri de autoapărare
  • Fermier pentru o zi
  • Seară culinară românească
  • Drumeții în natură, pe bicicletă sau cu trăsura
  • Curs de acordare a Primului Ajutor
  • Jocuri interactive pe echipe (treasure hunt, capture the flag)
  • Foc de tabără
  • Ateliere și activități de supraviețuire
  • Camping la cort
  • Gătit mâncare la ceaun

06-320

Formular de înscriere în tabără

În urma activităților de dezvoltare personală copiii vor fi capabili de:

  • Conștientizarea propriilor atuuri și diminuarea inhibițiilor
  • Colaborarea în echipă pentru atingerea unui scop comun
  • Încurajarea interacțiunii dintre copii și a lucrului în echipă
  • Dezvoltarea creativității și abilităților de comunicare
  • Descoperirea abilităților unice pe care fiecare tânăr le are și le poate dărui comunității în care trăiește
  • Creșterea puterii personale și construirea spiritului de echipă.

Formular de înscriere în tabără

03-225

Organizare:

  • Activități de cunoaștere. Ice-break-ere.
  • Activități de construire a încrederii în cadrul grupului.
  • Activități de relaxare și dezvoltare a creativității.

Toate trainingurile sunt ținute atât indoor cât și outdoor și se bazează pe ateliere practice și de lucru în echipă.

  • Bonus1: raport detaliat cu inclinațiile și atuurile copilului – 50 RON
  • Bonus 2: 3 sedințe consiliere vocațională de la specialistul vocațional – 150 RON
  • Bonus 3: o lună gratuită curs de autoapărare + arte marțiale ( Taekwondo ) – 50 RON
  • Bonus 4: CD cu poze profesionale de pe toata durata taberei – 50 RON

Locația: Ferma socială BETTINE din comuna Găgești, județul Vaslui.

Specificul fermei este de creștere a caprelor, însă deține și o altă serie de animale, precum și un atelier de meșteșugărit și unul de preparat produse lactate unde își desfășoară activitatea un număr de 12 asistați social.

SERVICII INCLUSE:

  • Vor fi asigurate 3 mese pe zi + gustări.
  • Supravegherea este permanentă.
  • Tot echipamentul tehnic este asigurat de noi.
  • Va garantăm distracția, siguranța și investiția dvs. în sănătatea copilului !

Perioada: luna septembrie;

Data sosirii: 4 septembrie Data plecării: 6 septembrie

Cost: 390 lei/participant; transportul nu este asigurat.

  • Specialist 1: Otilia Vîrvorea – consilier dezvoltare personală
  • Specialist 2: Eleodor Gheorghian – instructor arte marțiale + psihopedagog
  • Specialist 3: Crețu Stănescu Ionel – specialist educație prin joc
  • Specialist 4: Balan Theona – trainer NLP + specialist încredere în sine
  • Specialist 5: Mihaela Vereș – psiholog 

 Formular de înscriere în tabără

Impresiile participantilor din 2014:

„Inca de cum am ajuns acolo  ne-a fost inmanat programul pentru urmatoarele zile, am fost implicate in montarea corturilor, caci acolo aveam sa ne petrecem urmatoarele nopti(adormind la cantecul greierilor si sub bolta cerului senin aglomerat cu stele).Pe langa faptul ca m-am distrat alaturi de toti cei prezenti acolo, fie ei colegi sau chiar organizatori, am avut ocazia de a petrece zile linistite, departe de orasul poluat, intr-o atmosfera aparte care mi-a lasat impresia de “nu vreau sa se termine!”. (participant Youth Camp 2014)

„Focul de tabara a fost visul copilariei mele, care, din fericire, s-a implinit. Taierea lemnelor, asezarea lor intr-un loc amenajat cu pietre (pentru a nu se extinde) si apoi nenumaratele incercari de a le aprinde.Linistea, care parca punea stapanire la venirea noptii, era acum inlocuita de sunetul chitarei si al cantecelor care ne inveseleau si mai mult seara, care nu putea fi mai reusita de atat.” (participant Youth Camp 2014)

„Am vazut cum se fabrica anumite produse lactate, am pus stapanire peste trambulina prezenta langa corturi, ne-am pregatit mancarea sub instruirea organizatorilor si chiar am avut parte de o mica lectie de autoaparare pe final. Astfel, am avut ocazia de a crea noi amintiri, impreuna cu oameni deosebiti, intr-un loc minunat”. ( Diana, participant Youth Camp 2014)

sierra-adventure-camps

 “Fiind o iubitoare a activitatilor in aer liber si in special a naturii, aceasta tabara i-a oferit fiiceimele ocazia de a campa impreuna cu prietenii sub supravegherea atenta a organizatorilor.Primele cuvinte pe care mi le-a spus atunci cand a ajuns acasa au fost: “Mi-a placut la nebunie! Abia astept sa merg si anul viitor!”. 

A fost impresionata de modul in care cei care locuiau langa ferma de capre, aveau grija de ferma.Toate activitatile, jocurile, privelistea, aerul curat, camparea, i-au priit, si se pare ca doreste sa repete aceasta experienta. Din cate se pare dorul de casa nu a fost prezent pe parcurs, si nici dorinta de a sta la calculator, iar plictiseala a lipsit cu desavarsire.A fost o ocazie nemaipomenita de a iesi din rutina de la oras, s-a intors revigorata. (Parinte)

 „Pentru mine cele doua zile petrecute la Gagesti nu au fost numai un prilej de amuzament si relaxare,dar si unul de a invata lucruri noi.Am fost impresionata de activitatile pe care le desfasoara trainerii in cadrul priectului si de modul in care acestea ii ajuta sa adopte un comportament social normal.Am fost incantati si de planul de activitati creat special pentru noi.Personal mi-a placut faptul ca fiecare dintre noi a fost implicat in activitati si si-a putut aduce contributia.Atmosfera a fost una prietenoasa si primitoare. „(Alexandra, participant Youth Camp 2014)

 

Mai sunt doar 10 locuri diponibile !
Rezervă-ți un loc aici: 
Formular de înscriere în tabără

Start ! Grădinițele mobile de vară

Am dat startul la Grădinițele mobile de Vară în cadrul proiectului „Mai aproape de copii și părinți, mai bine pentru ei – Servicii ambulatorii de suport și consiliere” finanțat prin granturile SEE 2009-2014 în cadrul Fondului ONG în Romania. Săptămâna aceasta suntem la Puiești împreună cu 8 voluntari inimoși. Astăzi vă împărtășim din experiențele noastre din prima zi, lăsând pozele să vorbească despre ce s-a întâmplat…

11745684_1091305794230659_1007077896699462275_n

11411981_1091778520850053_5548906925274934535_o 11731642_1091779270849978_6121704815337950817_o
11713821_1091779770849928_3780503130313259940_o 11705164_1091779934183245_8335743353867214148_o
11696432_1091780080849897_8070329016560283673_o 11728813_1091778980850007_1122123389093377637_o

Prezentare proiect: „Mai aproape de copii și părinți, mai bine pentru ei – Servicii ambulatorii de suport și consiliere”

eeabgl_small EEA_Grants_BZ_alpha

Titlu proiect:

„Mai aproape de copii și părinți, mai bine pentru ei – Servicii ambulatorii de suport și consiliere”
  • Cod proiect: RO2014_C4_45
  • Componenta: 4. SERVICII SOCIALE ȘI DE BAZĂ
  • Finanțat prin Fondul ONG, Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014

Obiectivul general al proiectului constă în creșterea capacității organizației „Bună Ziua Copii din Romania”  și a instituțiilor din trei comunități rurale (com. Grivița, Puiești și Zorleni) cu responsabilități în educația, protecția și îngrijirea copiilor de a oferi şi îmbunătăţi calitatea serviciilor sociale prestate prin metode inovative pentru 120 de  copii cu întârzieri ușoare în dezvoltare / cu un nivel mai slab de dezvoltare a unor capacităţi cognitive, de comunicare, sociale, care încă nu au fost identificaţi şi evaluaţi.

afis_proiect_servicii_ambulatorii_suport_consiliere

Fondul-ONG-in-Romania_logo_bz_small

eeabgr_small